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Jungin Choi

Chief Creative Officer / Founder
총괄 크리에이티브 디렉터 / 대표


글로벌 탑 브랜드의 디지털 플랫폼과 전통적인 매체를 자유롭게 넘나들며 브랜드 가치를 전달하는 그는 제이포디의 대표이자 총괄 크리에이티브 디렉터이다. 브랜드의 코어 밸류를 소비자에게 가장 효과적으로 전달하는데 표현과 미디어의 한계는 없다고 생각하는 게 평소 그의 크리에이티브 철학이다. 레오버넷에서 P&G와 맥도날드의 아트디렉션을 맡으며 크리에이티브에 눈을 뜨게 된 그는 HS애드에서 나이키, LG전자, 배스킨라빈스를 전담했으며 대한항공의 ‘우리나라’ 캠페인으로 대한민국 광고대상 대상, 금상, 동상을 수상했다. 스티브 잡스가 세상을 떠난 날, Jobs와 Lee Clow가 설립한 TBWA/Media Arts Lab에서 스카우트 제의를 받고 애플의 아이폰, 아이패드, 맥북의 신제품 런칭을 담당하며 LA와 서울을 오가며 크리에이티브를 리드했고 성공적인 애플 광고를 만들어냈다.
 
디지털 시대 커뮤니케이션은 그가 포스트비쥬얼을 대표했던 크리에이티브 디렉터로서 가장 자신 있는 것이라고 말한다. 그가 총괄한 하이네켄의 ‘City Adventure’ 캠페인은 Heineken Global Brand Building Award WINNER로 수상했으며 그해 칸 라이언즈에서 Best Practice로 선정되었다. 작은 디지털 캠페인으로 시작한 현대자동차의 ‘Brilliant Memories’는 수년간 현대자동차의 메인 브랜드 캠페인이 되었고, GENESIS의 디지털 부문 글로벌 브랜딩 커뮤니케이션을 담당했으며 G70의 글로벌 런칭을 클라이언트와 긴밀이 협력하며 새로운 브랜드의 시작을 함께했다. 같은 예산으로도 단지 영상광고뿐만이 아니라 디지털 시대에 최적화된 브랜디드 콘텐츠를 지속적으로 만들고 소비자 참여 사이트, 굿즈, 페스티벌 등 소비자의 오감 솔루션을 장착한 그는 이니스프리의 브랜딩 캠페인을 수년간 제작하고 있다.

작은 물방울로 시작한 물결이 거대한 파도가 되듯이, 브랜드의 진정한 가치를 더 먼 곳까지 효과적으로 거대한 파도로 만들어 전달하기 위해, J4D의 멤버들과 함께 디지털 크리에이티브를 위한 여정을 시작했다. 대학시절부터 산악부로 생활하며 대자연과 호흡하는 걸 좋아하는 그는 노래 부르기를 좋아하는 딸과 아들의 아버지이자 아름다운 아내를 둔 남편이기도 하다.


Jung-in Choi is the founder and Chief Creative Officer of ‘J4D 제이포디’. Crossing over the digital platforms and conventional media, he has directed and led creatives for top global brands. For Choi, the media places no huddle in delivering the core brand value to the customers and market. Starting off as an art director at Leo Burnet, Choi worked on P&G and McDonalds. And from there, the story goes on. At HS Ad, he was in charge of brands like Nike, LG Electronics and Baskin-Robbins. With Korean Air’s 우리나라 (Our Homeland) campaign, Choi won Grand-Prix, Gold and Bronze at Korea’s Best Creative Award. The day Steve Jobs passed, Choi received a job offer from TBWAMedia Arts Lab. Going back and forth between Seoul and LA, he led the launching creatives for Apple’s iPhone, iPAd, and MacBooks. Choi made significant contribution to Apple’s successful launching each and every time.

For Choi, the senior Creative Director of PostVisual, Digital Communication is one of his signatures. He directed the ‘City Adventure’ campaign for Heineken that won Heineken Global Building Award, and was recognized for Best Practice at Cannes Lions, the same year. Hyundai’s ‘Brilliant Memories’, directed by Choi, started off as a small digital campaign, soon to become the main brand campaign for many years after. He also led the digital creative of GENESIS’ global branding communication, most notably, the successful launching of the G70. Production and direction of a commercial movie is one thing. But Choi knows how to utilize the budget (yes the same, often limited production budget) to produce branded contents, highly optimized for the digital age – user participation site, goods, festival, just to name a few. Always delivering the whole package, he has led innisfree’s branding campaigns for years.

For him, J4D marks the beginning of a brand new journey, the journey of digital creatives. Just like small water ripples turning into a tsunami, J4D is all about delivering the core brand value to the market in the most disruptive yet efficient manner. On the personal side, Choi has been mountain-climbing since college, embracing nature to the fullest. He is also a family man — a loving father to a daughter and son who are into singing, and a devoted husband to his beautiful wife.
 
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